Kolejny fajny jacht projektu Wojtka Kasprzaka - S650
Pamiętajcie o prawach autorskich Wojtka - cena za plany to fotorelacja z budowy, umieszczona będzie na Szkutniku Amatorze - aby następnym było łatwiej....
"S-650" to jacht turystyczny przeznaczony do pływania rekreacyjnego i turystycznego. Wybierając odpowiednią wersję, mozna nim plywac wzdłuż wybrzeża morskiego w tzw "żegludze plażowej" lub przybrzeżnej, dawnej tzw. P20. Doskonale też bedzie spisywal sie na sródlądziu.Do uprawiania żeglugi plażowej konieczne jest wyposażenie umożliwiajace wyciąganie go na plażę i późniejsze wodowanie siłami załogi. W żegludze plażowej, wodowanie i sztrandowanie na plaży oraz przechodzenia przez fale przybojową wymusza mocną konstrukcję.
Konstrukcja S-650 jest oparta na łączeniu płatów poszycia na wzdłużnikach. W wielu miejscach można wykorzystać metode "szycia" drutem miedzianym i oblaminowania połączeń paskami maty i żywicą epoksydową. Cały kadłub oblaminowany jest z zewnątrz laminatem epoksydowym.
"S 650" zaleznie od wymagań armatora może posiadać 1 miecz centralny, 2 miecze boczne lub kil stały wypornościowy lub wykonany z płyty stalowej. W wersji z kilem stałym zanurzenie wzrasta do 120 cm.
Silnik przyczepny o mocy ok. 8 KM zamontowany jest na pawęży lub w studzience. Pokład pokryty powierzchniami przeciwślizgowymi. Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Przy przechyle 90 st. zejściówka powyżej poziomu zalewania. Kokpit odpływowy. Odplywy przez otwartą pawęż.
"S 650" w wersji z bocznymi mieczami, skrzynie mieczowe wykonane z laminatu są jednocześnie ściankami koi. Dzięki takiemu rozwiązaniu wnętrze nie jest zagracone centralną skrzynia mieczową, . Miecze sa lekkie, ważą po ok. 30kg. Do ich podnoszenia wystarczy prosty fał wyprowadzony wprost do kokpitu przez odplywy wody.
Dla wersji z jednym mieczem, ołowiany balast znajduje sie pod dnem jachtu. Dla zapewnienia odpowiedniego trymu część balastu z kostek ołowianych może być ułożona pod podłogą. Dla wersji z dwoma mieczami cały balast znajduje sie pod podłogą. Ciężar balastu ok. 450 kg w połączeniu z statecznością kadłuba zapewnia dodatni moment prostujący dla przechyłu ponad 100 stopni czyli większego niż z żaglami na wodzie.
Materiał wypornościowy znajduje się w niewykorzystanych przestrzeniach i ma pojemność wystarczającą dla zapewnienia pływalności na wypadek calkowitego zalania wnętrza.
Maszt wypelniony jest styropianem lub pianka poliuretanową o zamkniętych porach. Na topie masztu można umieścić dodatkowo plywak styropianowy. Wypelnienie masztu i plywak na topie zabezpieczają przed zrobieniem "grzyba".
Plany S650 możesz pobrać tu:
Dane techniczne wersji mieczowej- sklejkowej
Długość kadłuba .....................649 cm
Długość linii wodnej ................596 cm
Szerokość kadłuba .................248 cm
Zanurzenie.........................35/140 cm
Wyporność.............................1550 kg
Podst. ożaglowanie
grot........................................11,9 m2
fok I..........................................6,1 m2
fok II.........................................9,5 m2
genaker.....................................15 m2
Ciężar własny..........................350 kg
Balast wewnętrzny..................400 kg
Ilość koi....................................2-4
Materiał ...........................sklejka wodoodporna - oblaminowana
Kabina sanitarna ...............wc chemiczne pod kokpitem
S-750 kompletne plany budowy jachtu« poprzednia | następna »Plany łódki Sztrandusia (4,95) żagłówka do samodzielnej budowy |
---|
Komentarze
Pozdrówki
Adam
Czy posiada ktoś z Was kontakt do P. Wojciecha Kasprzka? Przeszukałem internet i mimo, że plany znalazłem to nigdzie nie widzę kontaktu. Będę wdzięczny za pomoc.
Kamil
adres email do Wojtka Kasprzaka :
gene(@).post.pl
oczywiście nawiasy wywalić
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.