I większy jacht projektu Wojtka Kasprzaka - S750
Pamiętajcie o prawach autorskich Wojtka - cena za plany to fotorelacja z budowy, umieszczona będzie na Szkutniku Amatorze - aby następnym było łatwiej....
Zamiast wstępu.
Od 1 stycznia 2008 roku weszło w życie tzw. "bezpatencie 7,5m". Pamiętajmy że "bezpatencie" nie zwalnia nas z odpowiedzialności i przestrzegania obowiązujących przepisów a bezpieczeństwo na wodzie jest sprawą nadrzędną. Minie jeszcze dużo czasu i wiele wody upłynie zanim formalne "bezpatencie" stanie sie rzeczywistym. Pewny też jestem że bezpatentowcom będą sie wszyscy skrupulatnie przyglądać i każdy ich błąd, każde potkniecie będzie skrupulatnie wyłapywane przez przeciwników liberalizacji jako argumenty na rzecz zahamowania tego procesu. Nie dostarczajmy im argumentów. Do każdego rejsu bądźmy solidnie przygotowani i ciągle doskonalmy swoją wiedzę żeglarską, zarówno teorię jak i praktykę.
"S 750" to jacht turystyczny przeznaczony do pływania rekreacyjnego i turystycznego. Wybierając odpowiednią wersję, można nim plywac po morzu, zalewach i zatokach. Doskonale też bedzie spisywal sie na sródlądziu. Konstrukcja S 750 jest oparta na szkielecie składającym sie z ram wręgowych, wzdłużników i elementów zabudowy. Poszycie jest łączone na wzdłużnikach. W wielu miejscach można wykorzystać metode "szycia" drutem miedzianym i oblaminowania połączeń paskami maty i żywicą epoksydową. Dla zapewnienia szczelności i wytrzymałości poszycia na przebicie, cały kadłub oblaminowany jest z zewnątrz laminatem epoksydowym.
Plany do budowy do pobrania tu:
Dane techniczne wersji mieczowej- sklejkowej
Długość kadłuba ..............749 cm
Długość linii wodnej .......688 cm
Szerokość kadłuba ........280 cm
Zanurzenie ..................35/160 cm
Wyporność ..................2100 kg
Podst. ożaglowanie
grot............................13,67 m2
fok I.............................8,72 m2
fok II............................13,1 m2
genaker.........................30 m2
Ciężar ...........................500 kg
Balast ...........................600 kg
Ilość koi........................4-6
Materiał sklejka wodoodporna oblaminowana
Kabina sanitarna lub wc chemiczne pod kokpitem
"S 750" zaleznie od wymagań armatora może posiadać miecz centralny, kil stały wypornościowy lub wykonany z płyty stalowej. W wersji z kilem stałym zanurzenie wzrasta do 120 cm.
Silnik przyczepny o mocy ok. 8 KM zamontowany jest na pawęży lub w studzience. Pokład pokryty powierzchniami przeciwślizgowymi. Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Przy przechyle 90 st. zejściówka powyżej poziomu zalewania. Kokpit odpływowy. Odplywy przez otwartą pawęż.
Dla wersji mieczowej, ołowiany balast znajduje sie pod dnem jachtu. Dla zapewnienia odpowiedniego trymu część balastu z kostek ołowianych może być ułożona pod podłogą. Ciężar balastu ok. 500 kg w połączeniu z statecznością kadłuba zapewnia dodatni moment prostujący dla przechyłu ponad 100 stopni czyli większego niż z żaglami na wodzie.
Materiał wypornościowy znajduje się w niewykorzystanych przestrzeniach i ma pojemność wystarczającą dla zapewnienia pływalności na wypadek calkowitego zalania wnętrza.
Maszt wypelniony jest styropianem lub pianka poliuretanową o zamkniętych porach. Na topie masztu można umieścić dodatkowo plywak styropianowy. Wypelnienie masztu i plywak na topie zabezpieczają przed zrobieniem "grzyba".
Tabela rzędnych w planach - jak z tego korzystać« poprzednia | następna »S-650 kompletne plany budowy jachtu |
---|
Komentarze
gene(at)post.pl
oczywiście naiwasy wyrzucić a "at" zastąpić małpą
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.