SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Sztrandusia Sport budowa Sztrandusia sport budowa cz.32

Sztrandusia sport budowa cz.32

Email Drukuj PDF

Termin wodowania coraz bliżej , więc podkręcam tewmpo prac . Wreszcie zakończyłem klejenie obłogów , teraz kilka miesięcy na uzyskanie odpowiedniej powłoki :-)) . Pierwsza warstwa szpachli na burtach wyszlifowana . Jest szansa , że w weekend skończę szpachlowanie . Niestety mam poślizg ze spawaniem na przyszły tydzień . Dopóki nie będę miał pospawanego okucia sztagowego nie mogę postawić masztu i pomierzyć linek .  Przyczepa podłodziowa też w częściach . No i kupa innych rzeczy do zrobienia . Mam już kilka stołów montażowych , aby to ogarnąć .

Poprawiony: sobota, 12 lipca 2014 21:31  

Komentarze  

 
#1 Skalpel 2014-07-12 22:30
Witaj - rewelacyjnie to wszystko wygląda. Gratulacje :-)

Czy po tych zszywkach nie pozostaną dziury w fornirze ? Jaka jest rola tej taśmy szklanej ?
Zastanawia mnie też jaka jest wytrzymałość na zewnętrzne warunki na takie rozwiązanie, czy to z czasem nie będzie odłazić , zwłaszcza na krawędziach ? Kombinuje aby u siebie zrobić w podobny sposób podłogę...

Pozdrawiam Piotrek
 
 
#2 silver_stas 2014-07-14 21:22
Po wyrwaniu zszywek i zwilżeniu powierzchni wodą dziurki robią się znacznie mniejsze , bądź znikają . Pisząc taśmy , masz chyba na myśli sznurki , które służą do wyrywania zszywek . Obłogi będą nasączane olejem lnianym , co je dobrze zabezpieczy przed wodą . Poza tym ja łódkę będę garażował i tylko w czasie pływania będzie miała kontakt z wodą . Jeśli chodzi o podłogę , to nie ryzykowałem i jest zalaminowana i będzie pomalowana farbą jachtową .
 
 
#3 Skalpel 2014-07-15 13:41
Cześć - sznurek - a taki oblany żywicą to dobrze spełnia swoje zadanie ? Tak podziwiam Twoją pracę, ale zastanawia mnie jszcze jedno - nie obawiasz się że te ostre krawędzie po pierwsze szybko się pobijają, co może skutkować własnie odchodzeniem ? A po drugie nie obawiasz się prostego obijania się członków przyszłej załogi - na jachcie zwłaszcza w kokpicie unikałbym ostrych krawędzi... Może jakieś listwy ochronne z takiego drzewa ?

Ten fornir - to jakie drzewo ?

Pozdrowienia

Ps - zwłaszcza na podłodze położyłbym porządne klepki ta metodą , na ten laminat :-) Będzie ładnie i nie będzie ciekło, a i pośliznąć będzie trudniej...
 
 
#4 silver_stas 2014-07-15 16:23
Sznurek tylko ma ułatwić wyrywanie zszywek . Jeszcze lepszym pomysłem jest , jak napisał mi Wojtek , zastosowanie taśmy do pakowania . Sznurek wyrywa tylko jedną stronę zszywek , a drugą trzeba wyrwać kombinerkami . Taśma usuwa całość . Aby dobrze przykleić obłóg , trzeba dać dużo żywicy , ale powstają zacieki , szczególnie na pionowych ściankach . Jak dasz mało , to ma zacieków , ale obłóg może odłazić . Nie wiem jak to zrobić dobrze , to z dwojga złego wybieram zacieki . Zresztą robię testy i wygląda na to , że nawet przy olejowaniu zacieki nie będą widoczne . Jeśli chodzi o listwy zaokrąglające , to wkleiłem takie między pokładem , a ścianą kabiny ( 3 zdjęcie od końca ) , ale w kokpicie byłoby to trudne do zrobienia . Natomiast ostre krawędzie w kokpicie będą zaokrąglone w trakcie prac wykończeniowych , tak jak np. przy meblach .Fornir , to sapeli . Z podłogą to trochę poszedłem na łatwiznę . Zamiast szpachlować i szlifować , kłaść farbę , a potem antypoślizg , zrobiłem inaczej . Zaimpregnowałem sklejkę 2 warstwami żywicy , później tkanina , ale z małą ilością żywicy , aby tylko nasączyć tkaninę , a została wyczuwalna " kratka" . Teraz tylko położyć farbę i antypoślizg w kokpicie gotowy , tak mi się przynajmniej wydaje :lol: . Tak , jak olejowanie forniru powinno dać odporność na wodę , no i antypoślizg przy okazji . Robię to metodą prób i błędów , a czas pokaże , czy dobrze . Następni będą się uczyć na moich błędach , nie swoich :D
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.